Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(1)
Form of Work
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia Zabierzów
(1)
Author
Niedźwiedź Dominika
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(1)
Language
Polish
(1)
Subject
Autoprezentacja
(1)
Kreowanie wizerunku
(1)
Literatura polska
(1)
Pisarze polscy
(1)
Przekłady polskie
(1)
Pseudonimy i kryptonimy
(1)
Serie wydawnicze
(1)
Strategia marketingowa
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Żeleński, Tadeusz (1874-1941)
(1)
Subject: time
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Subject: place
Francja
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
Monografia
(1)
Domain
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
1 result Filter
Book
In basket
Jak Tadeusz Żeleński stworzył Boya : strategie, autokreacje, wizerunki / Dominika Niedźwiedź. - Kraków : Wydawnictwo Księgarnia Akademicka, copyright 2022. - 265 stron : faksymilia, fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Monografia, której celem jest próba odpowiedzi na pytanie postawione w tytule, przedstawia nowe spojrzenie na kształtowanie literackiej autobiografii i wizerunku pisarza, stosowanie zabiegów autokreacyjnych oraz gier, które podejmował z czytelnikiem. Jednocześnie książka jest opowieścią o takim Boyu-Żeleńskim, który pozostaje mało znany: Boyu wydawcy, Boyu dziennikarzu i Boyu kreatorze. Znakomity tłumacz dzieł m.in. Prousta, Villona, Rabelais’go, Balzaka, autor wciąż rozpoznawalnych w Polsce Słówek i tekstów kabaretu Zielony Balonik, poeta, pisarz i publicysta jawi się przy tym jako mistrz formowania własnego wizerunku, specjalista od public relations i copywriter, choć w jego czasach pojęcia te prawdopodobnie nie były znane. Wykorzystując siłę prasy, Boy pokazywał czytelnikom takiego siebie, jakiego oni chcieli, dbając przy tym o prywatność i nie zwierzając się ze swoich największych tajemnic. Wysiłek ten podejmował także z niezgody na wizerunek narzucony przez otoczenie, biorąc i przetwarzając poszczególne elementy tego image’u, uzyskane w procesie literackiej komunikacji. Metodologiczny eklektyzm monografii powoduje, że ma ona charakter interdyscyplinarny: obejmuje wiedzę z takich dyscyplin, jak socjologia literatury, medioznawstwo, psychologia społeczna, literaturoznawstwo czy ekonomia. Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich miłośników literatury dwudziestolecia, a w szczególności tych zainteresowanych procesami literackimi oraz polem literackim tej epoki. (Nota wydawcy).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Zabierzów
There are copies available to loan: sygn. Lit. popularnonaukowa (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again